TYM RAZEM SIĘ UDA!-> czyli jak wytrwać w postanowieniach noworocznych


„Nie próbuj być lepszy od innych, ale nigdy nie ustawaj w staraniach, by być najlepszym, jak możesz!”
~ John Wooden ~

1.Zróbmy tylko 10 postanowień- często zasypujemy się długą listą rzeczy, które chcemy wykonać w tym roku. Mając po zrobienia 100 pilnych zmian w życiu, już jutro zapomnimy o większości z nich. Musimy wybrać kilka najważniejszych i to na nich skupić swoją uwagę, a nie rozpraszać się  drobiazgami. Pamiętajmy, że nasza lista nas nigdy nie ogranicza i w ciągu roku możemy powoli i pojedynczo wprowadzać nowe nawyki.

2.Znajdźmy motywację do każdego postanowienia- samo super postanowienie nie sprawi, że w nim wytrwamy, jeżeli pojawi się jakaś trudność. Potrzebujemy czegoś co zapewni nam dodatkową energię i dużo satysfakcji. Do naszego pomysłu na bieganie dwa razy w tygodniu dodajmy przyjaciela z którym będziemy łączyć naszą decyzję.

3. Zapiszmy listę-nośmy ją zawsze przy sobie, powieśmy przy łóżku, niech codziennie nam przypomina o ważnych dla nas rzeczach i o tym do czego dążymy.

4.Stwórzmy szczegółowy plan realizacji- każde z naszych postanowień postarajmy się dopracować maksymalnie jak to możliwe. Jeżeli chcemy przebiec półmaraton, zaplanujmy treningi, dietę, listę rzeczy, których będziemy musieli się dowiedzieć, kupmy numerek startowy, określmy harmonogram przygotowań. Jeżeli nasz plan będzie wykonany dokładnie będziemy wiedzieli co i kiedy mamy robić a to na pewno pomoże nam rozpocząć szybko realizację niektórych rzeczy.

5.Traktujmy zmiany pozytywnie- jeżeli chcemy schudnąć i będziemy to traktować jako dużo trudu, wyrzeczeń, poświęcenia to na pewno nam się nie uda. Zmieńmy nastawienie! Zauważmy w zmianie szansę na lepsze, dużo satysfakcji oraz nowe szanse.

6. Określmy pierwsze zadanie do każdego celu- wyznaczenie pierwszego kroku pozwala  podjąć konkretne działanie i pomoże Tobie być systematycznym.

7. Ustalmy konsekwencje za nieosiągnięcie celu  i nagrody za jego zrealizowanie –  określ sobie, że jeżeli zrealizujesz dany cel to w nagrodę np. pójdziesz do kina. Jeżeli jednak nie wykonasz zadania to nie kupisz sobie nowej bluzki. Taki sposób zwiększy twoją motywację.

8. Podzielmy się naszymi planami z najbliższymi – poprośmy rodzinę, przyjaciół by nas motywowali do realizacji celów. A może wśród nas jest osoba, która chce zrealizować podobne zadanie? We dwójkę zawsze raźniej!

9. Plan B – jakie możemy napotkać przeciwności w osiągnięciu naszego celu? Zdrowie? Za mało czasu? Rusz głową i wymyśl wszystkie możliwe scenariusze, a następnie zapisz gotowe recepty na zwalczanie tych trudności.

10. Sprawdzajmy swoje postępy – sprawdzaj swoje efekty co jakiś czas (np. co miesiąc). Kontroluj czy zmierzasz w dobrym kierunku i czy robisz postępy. Jeżeli jest potrzeba to zaktualizuj swoje postanowienia.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s